Forum

Please or Zarejestruj się to create posts and topics.

E46 320d 150km 2002r, problem z mocą

Page 1 of 2Next

Cześć! Mam nietypowy problem. Ale od początku, żeby nic nie pominąć szczególnego 😉 Kupiłem autko w lipcu, poprzedni właściciel miał je około 6 lat. Podobno po kupnie miało naprawdę dużą moc i aż chciało się ścigać od świateł do świateł. Regenerował 2 razy turbinę, gdyż autko zaczęło się słabiej zbierać(czuć odepchnięcie od 3k obrotów), po regeneracji trochę lepiej ale podobno dalej to samo. Podmieniłem zawór od turbo na nowy, bez zmian. Zaślepiłem egr, lecz chyba do niego wrócę(tylko zmniejszę disem wartości, jeśli uda mi się go zainstalować) i mam błąd egr, ale błąd był już wcześniej przed zaślepieniem. Wywaliłem 2 kata, auto sporo odżyło, ale dalej czuć odepchnięcie od 3k obrotów. Nie wiem za bardzo co zrobić. Mam przebieg 350k km. Ślizga mi się sprzęgło. W najbliższym czasie będę zmieniał sprzęgło i chciałem zająć się tą turbiną, żeby zrobić sobie chipsa 😀 Auto na zimno dymi mi na niebiesko, ale wydaje mi się, że to wina nieszczelności przy turbo, bo jest tam parę wycieków. Wtryski mają dobre korekty, nie odbiegają mocną od 0(niby wszystkie były regenerowane). Myślałem o regulacją turbo sztangą, jeśli jest coś takiego w ogóle możliwe w moim modelu. Mam turbo na podciśnienie. Zastanawiam się teraz nad tym czy ten błąd od egr nie jest może od zaworka egr i on trochę knoci. Miał ktoś może taki problem i może podpowiedzieć? Nie chcę wymieniać nie potrzebnie rzeczy, a zaczerpnąć porady ekspertów! Z góry wielkie dzięki i życzę wesołych i spokojnych świąt Wielkiej Nocy spędzonych w gronie najbliższych.

Bardzo często po regeneracji turbiny, mimo że jest ona ustawiona pod maszynę, to nie działa prawidłowo pod autem. Musiałbyś zrobić log dynamiczny, nawet samego boostu żeby zobaczyć jak pracuje. Oczywiście najpierw wyeliminuj nieszczelności bo mają one duży wpływ na moc.

Wojteg01 has reacted to this post.
Wojteg01

Twoim zdaniem zostawić egr off? Czy wrócić do niego? Mam fabryczny egr zaślepiony blaszka i zdjęte podciśnienie, bez wyłączenia w sofcie. Ogarnę turbo(wycieki) wyczyszcze filterki od zaworów, wymienie podciśnienia na niebieskie silikonowe 3mm. Polecacie coś jeszcze podziałać, żeby wpłynąć na moc?

Ogarnę log i postaram się tutaj wrzucić

#Odgrzewam post

 

Wklejam log  https://www.youtube.com/watch?v=7qcQGx3qXi8

Problem ten sam niestety. Dotychczas zrobione:

  • nowe sprzęgło z dwumasą LUK
  • nowe przewody podciśnieniowe silikonowe
  • Zaślepiony i wyprogramowany EGR
  • Zrobiony program przez tunera
  • wyczyszczone zaworki od turbo i od EGR

Autko po zrobieniu programu odpycha się dużo lepiej, turbo pompuje do 2,5 bara. Lecz nadal jest problem z płynnością. Od razu po programie, pierwsza jazda, but w podłogę, 2,5 i jakby odcinało albo coś dławiło( tak jak na pierwszym pomiarze na filmiku) przytrzymałem gaz i przełamało go i poszedł jak wariat. Tuner twierdzi, że przepustnica gdzieś się przycina(wydaję mi się że nie ma takiej w tym silniku). Nie mam już pomysłu z czym może być problem. Czy to jest coś z turbo, czy może z przepływką( na 4 biegu wskazówka wędruję do końca).

Na zdjęciach parametry na biegu jałowym na rozgrzanym silniku.

Dodane pliki:
  • Aby przesyłać pliki musisz się zalogować.

Mam jeszcze na taki wyciek przy intercoolerze, w sobotę to ogarnę, ale nie wiem czy ma to jakiś znaczący wpływ na moc. Dziwi mnie to, że jak przejadę się autkiem jakiś odcinek i przytrzymam go powiedzmy na 2300 obrotów i depnę mu to idzie pięknie do samego końca, a jak już próbuję ruszyć spod świateł to czuć, że autko przy 2500, albo i 2700 różnie dostaje kopa.

Dodane pliki:
  • Aby przesyłać pliki musisz się zalogować.

Uszczelka zmieniona. Niestety bez zmian. Już brak pomysłów co dalej robić.

Wpadło mi do głowy jeszcze jedno. Może mam nieszczelny zbiorniczek podciśnieniowy przy turbo.

- Usunięte klapki, okazało się że były po mimo zapewnień poprzedniego właściciela

- nowe uszczelki w kolektorze dolotowym i przy intercoolerze

- wymyty intercooler(szczelny)

-usunięte nie potrzebne podciśnienia

Niestety nie przyniosło to żadnych skutków. Autko zostanie oddane do blacharza i w tym czasie oddam wtryski na sprawdzenie, gdyż niepokoi mnie że na 2 wtrysku korekcje wtrysków wynoszą 00.00 i nawet przy przegazowaniu nic się nie zmienia. Obstawiam że może być przytkany wtrysk i to powoduje mój problem, z którym się tak długo zmagam.

Cytat z E46garage.pl data 4 kwietnia 2021, 12:08

Bardzo często po regeneracji turbiny, mimo że jest ona ustawiona pod maszynę, to nie działa prawidłowo pod autem. Musiałbyś zrobić log dynamiczny, nawet samego boostu żeby zobaczyć jak pracuje. Oczywiście najpierw wyeliminuj nieszczelności bo mają one duży wpływ na moc.

Miałam to samo, minimalna nieszczelność której szukali mi tydzień wyeliminowała problemy.

 

__________________

https://jawacontrol.pl/oferta/bramki/

Page 1 of 2Next