BMW INPA 2020 5.0.6 + NCSEXPERT 4.0.1 + EDIABAS 7.3.0 + SPDATEN V67

Nowy rok, nowa wersja Inpy. Wersja techniczna 1.0. Co nowego? Zapraszam do szybkiego opisu.

W pierwszej kolejności skupiłem uwagę na brak E39 w poprzedniej wersji. Również w poprzedniej był problem z jednostkami typu *C i *F. W tej wersji dodałem też najnowsze SPDATEN V67 dla BMW E46 (dla innych modeli aut należy dograć swoje własne).

Dodałem też opcję wyboru E87 lub E90 z jednego miejsca, aczkolwiek nie miałem możliwości przetestowania tego na aucie. Silniki diesla DDE7 N47 są dodane, ale nie gwarantuję, że zadziałają bo nie miałem jak przetestować.

Skrypty mogą być w języku niemieckim, ale pracuję już nad zangielszczeniem lub spolszczeniem.

Dorzuciłem też kilka programów tj. NCS Dummy, BMW Coding Tool, Dr. Gini (dla ICOM) itp. Wszystko dostępne jest w folderze BMW Software na dysku C i w menu start.

NCS EXPERT 4.0.1 po angielsku z profilami NCS Dummy i Expert działa bez problemu na Windows 7 Professional X64 i X32 więc nie powinno być z tym problemu.

Wszelkie inne błędy proszę zgłaszać w komentarzu.

W przypadku gdyby występowały problemy z tą wersją, należy ją odinstalować i zainstalować wersję poprzednią:

INPA 5.0.6 + Ediabas 7.3.0 + SPdaten V66

Instalacja BMW INPA 2020 5.0.6 + NCSEXPERT 4.0.1 + EDIABAS 7.3.0 + SPDATEN V67

Oczywiście musisz posiadać kabel K+DCAN by w ogóle połączyć się z INPA. Kabel musi być ustawiony na porcie COM1.

>> STEROWNIKI DO POBRANIA <<

inpa 5.0.6

1. Pobierz instalator :

 >> POBIERZ INPA 5.0.6 2020 <<  

Przejdziesz na nową kartę, na której wyłącz Adblocka, odczekaj 5 sekund i w prawym, górnym rogu wciśnij żółty przycisk SKIP AD.
Dlaczego tak? Ponieważ prosiłbym o potraktowanie to jako zapłatę za udostępnienie i stworzenie tej wersji INPY. Nic nie tracicie, ja może chociaż coś sobie dorobię na naprawy 🙂

2. Uruchom instalator,

3. Wybierz język instalacji: Polski lub Angielski,

4. Przeczytaj informację i zaakceptuj ją by przejść dalej,

5. Nie zmieniaj folderu instalacyjnego – domyślnie wszystko na C:\ – w przeciwnym razie nie będzie działał EDIABAS

6. Uruchom Inpę ze skrótu na pulpicie lub menu start.

Problemy techniczne?

Jeżeli po instalacji INPY masz problem z jej uruchomieniem, pozostaw komentarz poniżej. Postaram się wówczas uaktualnić instalkę o poprawki.

Podobało się? Udostępnij wpis w mediach społecznościowych. Dzięki!

30 KOMENTARZE

  1. Jaka część jest spolszczona? Mi instaluje tylko główne menu i nic po za tym. Wybór modułów czy cokolwiek innego już jest albo po angielsku albo po niemiecku. :/

    • Wersja nie jest wcale spolszczona, planuję kiedyś to spolszczyć razem z kodami błędów. Wszystkie spolszczenia na necie to tylko menu, a dalej nic.

  2. Witam
    Czy NCSEXPER działa z tą instalką? Posiadam E61. Czy SP daten do E61 jest zawarte w tym programie, czy należy dorzucić?
    Pozdrawiam

  3. Dzięki wielkie za pliki i instrukcje, wszystko śmiga jak trzeba ma win7, tylko nieco niemieckiego wypadałoby liznąć 😀
    Dzięki NCS, w E87 FL już naprawiony AUX, zmodyfikowane światła dzienne i kombinuję co jeszcze mogę dograć na początek ^^.

    ~westbul pl dzięki za info dot. wyboru 🙂

  4. Witam. po połączeniu i wyborze silnika wywala cały czas taki błąd EDIABAS-ERROR
    ApiRezultText: error# 100
    SYS-0010:INITIALIZATION ERROR
    API job error or no such result
    Continue script processing?

    • Witam, mam ten sam błąd, czy udało się znaleźć rozwiązanie? Dodam że błąd wyświetla po wybraniu E60 i silnika n52. Będę wdzięczny jeśli ktoś podpowie jak sobie poradzić z tym błędem.

  5. Hej,

    Jest możliwość dodania L322(Range Rover) ?
    Wszędzie szukam L30 ale nigdzie nie moge znaleźć.
    Chodzi o Range produkowanego przed 2005, ten co był na cześciach BMW. Niestety na E53 nie działa mi to poprawnie.

  6. Chce otworzyć ncs experta , klikam file,load profile i w tym momencie wyskakuje bład coap 1005 i coap 1000. ncs informuje o jakimś braku połączenia w sondą (chyba chodzi o ecu)

  7. Witam.
    Mam problem i nie jestem w stanie samodzielnie to rozwiązać. Po instalacji inny i podłączenia do bmw e83 że sterownikiem dde6 nie jestem w stanie odczytać silnika. Ponoć Ma nic plik trzeba dodać do inny ale to już ponad moje siły. Czy możesz pomóc?

  8. https://uploads.disquscdn.com/images/24ffc7a8b87dba9f5ea08fc1154820c62efd15a0863289d38f02cc60c259a45e.png https://uploads.disquscdn.com/images/cb1e0e8fd444ae5a96a176f4718c7477a0c06504794d870328fbf88d58ffb1a6.png https://uploads.disquscdn.com/images/ab89b189d0d40d79c74b66ae164a2445ac951fecd02abd43cfcae07dded08010.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/2b88595d22364f210bd6f29126cbb37309109ed1626e8e2071a3aa9e39f7a852.jpg
    Windows 10 x64
    Nie wiem jak to się powinno mieć do tego systemu, ale:
    – BMW Cooding Tool nie działa, wyskakuje błąd jak na obrazku
    – po odpaleniu impy w zakładce z analogami 3, mam komunikaty jak w fotkach, dostałem info że trzeba zaktualizować ediabas?! A bez ww. programu zdaje się nie da tego zrobić
    – no i nfs pokazuje błąd jak poniżej

    Jakieś solucje?

    • Masz niezarejestrowane biblioteki ocx.

      Uruchom wiersz poleceń w Windowsie jako Administrator a następnie wpisz po kolei:
      Wersja 64 bitowa:

      1. cd c:windowssyswow64
      2. regsvr32 mscomctl.ocx
      3. regsvr32 msflxgrd.ocx
      4. regsvr32 comdlg32.ocx

      Wersja 32 bitowa:
      Bodajże zmienia się ścieżka na c:windowssystem32 czyli możesz pominąć pierwszy punkt u góry i zacząć od drugiego

      Jeżeli brakuje tych bibliotek to trzeba je dorzucić

      To powinno rozwiązać część Twoich problemów

      Pozdrawiam

    • Powinno wystarczyć dodanie ścieżki: „c:ediabasbin” do zmiennej środowiskowej „Path”. W tej ścieżce znajduję się plik api32.dll,

  9. Ci co maja problem z E87/E90 aby zadziałała trzeba edytować plik INPA.INI ktory znajduje sie w CFGDAT znajdujemy interesująca nas linie ” F9 = E87/E90″ i zmieniamy na „F9 = E87”
    i po zapisaniu pliku włączamy program i mamy dostęp

  10. Witam dzięki za program zainstalowałem na w 10 i nie mogę się połączyć jak wybieram model silnika to wyskakuje mi D 00 12,D motor IFH -0018 INITIALIZATION ERROR. Czy moze wiesz co jest nie tak pozdrawiam

  11. Witam,
    na wstępie chciałem podziękować za fajne poradniki na yt. Mam problem z NCS, tj. podłączam się do samochodu, następnie postępuje tak jak pokazałeś to w poradniku. Przy wyborze modułu do połączenia zamiast wyświetlić dane samochodu wyskakuje mi błąd „VIN IS FAULTY”. Występuje to niezależnie od wybranego profilu. Poniżej wrzucam zdjęcie całego okna z błędem. Z góry dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi. Dodam że inpa działa prawidłowo. https://uploads.disquscdn.com/images/05b2fb3f8088ba264a76c28b2b12dff5174dbfd6d50f7adc75ec622486158b38.jpg

  12. Dziękuję bardzo skorzystałem z poradnika i załączonych programów i przekodowałem światła na DRL w E46. Moje pytanie jest takie bo nie wiem czy dobrze zrobiłem gdybym chciał znów coś tam innego zaprogramować. Mianowicie po zakończonym kodowaniu otworzyłem folder wrok i wyczyściłem zawartość pliku FSW_PSW.MAN aby był pusty – były w nim wiadomo ustawienia z tego modułu w którym dokonywałem zmian. Czy to będzie dobrze ? może tak zostać czy jakoś inaczej powinienem postąpić by być gotowy w przyszłości do kolejnego kodowania?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here