Swap skrzyni 5biegów na 6biegów - co potrzeba?
Cytat z E46garage.pl data 27 marca 2021, 00:10Cześć! Jako, że sam przechodziłem przez temat swapu - będzie o tym materiał, ale w formie vloga - postanowiłem podzielić się informacjami, które samemu przez długi czas nie za bardzo mogłem znaleźć w sieci, a jak ktoś coś wiedział, to nie chciał powiedzieć.
Co potrzebne do zmiany skrzyni biegów?
- Skrzynia biegów manualna 6B (u mnie siedzi 23 00 7 562 730 GS6-37DZ - THES z coupe 2.0d)
- Łapa skrzyni ( 22 31 6 760 531 )
- Wał napędowy ( 26 11 7 523 929 L=1484MM )
- Dyferencjał pod ten wał i zapewne z innym przełożeniem ( 33 10 7 556 669 przełożenie 2.56 )
- Kompletne sprzęgło i dwumasa:
sprzęgło - 624 3158 10 docisk 124 0336 10 zestaw wysprzęglika 514 0002 10 tarcza sprzęgłowa 324 0336 10 DKZ - 415 0401 10Co może zostać ze starej skrzyni biegów?
W moim przypadku nie potrzebowałem zmieniać półosi i podpory wału.
Kodowanie, programowanie, adaptowanie nowej skrzyni biegów?
Teraz część owiana największą tajemnicą. O ile wymiana techniczna to w sumie plug & play, czyli odkręcamy stare, wkręcamy nowe i po robocie, tak problem pojawia się z pracą ECU. Nie wszyscy wiedzą, albo wiedzą i nie chcą powiedzieć, ale wraz ze zmianą skrzyni i dyfra zmieniają się też obciążenia silnika i cała praca ECU. Swap skrzyni najprawdopodobniej spowoduje wzrost spalania i dziwne szarpania podczas jazdy, szczególnie na 5 biegu z "butem w podłodze" czyli przy np. wyprzedzaniu na autostradzie. ECU mimo, że ma zadaną mapę to szaleje, szczególnie po pupie dostaje AirFuelRatio. Ciśnienie na szynie i N75 działają skokowo, a nie liniowo.
Co w związku z tym? Z pewnością nie znajdziemy żadnej opcji do zakodowania w NCS jak i PASoft. Jedynie co w tej kwestii można zrobić to całkowity remap ECU, czyli wgranie mapy z auta, które też miało 6biegów. W załączniku wrzucam czysty plik wsadowy dla M47N 150KM 6 biegów. Uwaga! To jest plik stockowy, oznacza to, że nie ma żadnych modyfikacji. Jak wgrać mapę? O tym w innym miejscu, tutaj jedynie informuję, że taka zmiana, najprawdopodobniej będzie konieczna.
Cześć! Jako, że sam przechodziłem przez temat swapu - będzie o tym materiał, ale w formie vloga - postanowiłem podzielić się informacjami, które samemu przez długi czas nie za bardzo mogłem znaleźć w sieci, a jak ktoś coś wiedział, to nie chciał powiedzieć.
Co potrzebne do zmiany skrzyni biegów?
- Skrzynia biegów manualna 6B (u mnie siedzi 23 00 7 562 730 GS6-37DZ - THES z coupe 2.0d)
- Łapa skrzyni ( 22 31 6 760 531 )
- Wał napędowy ( 26 11 7 523 929 L=1484MM )
- Dyferencjał pod ten wał i zapewne z innym przełożeniem ( 33 10 7 556 669 przełożenie 2.56 )
- Kompletne sprzęgło i dwumasa:
-
sprzęgło - 624 3158 10
-
docisk 124 0336 10
-
zestaw wysprzęglika 514 0002 10
-
tarcza sprzęgłowa 324 0336 10
-
DKZ - 415 0401 10
-
Co może zostać ze starej skrzyni biegów?
W moim przypadku nie potrzebowałem zmieniać półosi i podpory wału.
Kodowanie, programowanie, adaptowanie nowej skrzyni biegów?
Teraz część owiana największą tajemnicą. O ile wymiana techniczna to w sumie plug & play, czyli odkręcamy stare, wkręcamy nowe i po robocie, tak problem pojawia się z pracą ECU. Nie wszyscy wiedzą, albo wiedzą i nie chcą powiedzieć, ale wraz ze zmianą skrzyni i dyfra zmieniają się też obciążenia silnika i cała praca ECU. Swap skrzyni najprawdopodobniej spowoduje wzrost spalania i dziwne szarpania podczas jazdy, szczególnie na 5 biegu z "butem w podłodze" czyli przy np. wyprzedzaniu na autostradzie. ECU mimo, że ma zadaną mapę to szaleje, szczególnie po pupie dostaje AirFuelRatio. Ciśnienie na szynie i N75 działają skokowo, a nie liniowo.
Co w związku z tym? Z pewnością nie znajdziemy żadnej opcji do zakodowania w NCS jak i PASoft. Jedynie co w tej kwestii można zrobić to całkowity remap ECU, czyli wgranie mapy z auta, które też miało 6biegów. W załączniku wrzucam czysty plik wsadowy dla M47N 150KM 6 biegów. Uwaga! To jest plik stockowy, oznacza to, że nie ma żadnych modyfikacji. Jak wgrać mapę? O tym w innym miejscu, tutaj jedynie informuję, że taka zmiana, najprawdopodobniej będzie konieczna.
Dodane pliki:
- Aby przesyłać pliki musisz się zalogować.
Cytat z mosquito data 17 stycznia 2022, 03:10Dwumasa może zostać z 5b, u mnie została. Spotkałem się jeszcze informacją że wystarczy zaktualizować sterownik przez winkfp, swoją drogą wgrywałeś tę mapę do siebie? Działa na niej tempomat na 5 biegu?
Dwumasa może zostać z 5b, u mnie została. Spotkałem się jeszcze informacją że wystarczy zaktualizować sterownik przez winkfp, swoją drogą wgrywałeś tę mapę do siebie? Działa na niej tempomat na 5 biegu?
Cytat z E46garage.pl data 24 stycznia 2022, 22:15Być może można, ale w moim przypadku 2masa nie pasowała. Tak, mam ten soft u siebie i jest wszystko ok. Tempomat działa 🙂
Być może można, ale w moim przypadku 2masa nie pasowała. Tak, mam ten soft u siebie i jest wszystko ok. Tempomat działa 🙂
Cytat z Zuzanna555 data 2 września 2022, 14:47Bardzo przydatne informacje, faktycznie trudno doszukać się ich w internecie
__________________
Bardzo przydatne informacje, faktycznie trudno doszukać się ich w internecie
__________________