BMW E46 wymiana filtra paliwa – poradnik
Jak wymienić filtr paliwa w BMW E46? Gdzie jest filtr paliwa? Jak odpowietrzyć układ paliwowy w BMW E46 po wymianie filtra? Na te i inne pytania odpowiadam w tym poradniku.
Filtr paliwa w BMW E46 wymienimy spokojnie za pomocą tylko lewarka, a jeszcze wygodniej za pomocą kobyłek, ale nie ukrywam, że kanał lub podnośnik sprawi, że praca będzie jeszcze przyjemniejsza.
Co potrzebujemy?
- Nowy filtr paliwa
- Nasadkę 8mm i ewentualnie śrubokręt krzyżak
BMW E46 wymiana filtra paliwa – zabieramy się do pracy!
Na wstępie ostrzegam, że z duża dozą prawdopodobieństwa możemy oblać się ropą jak i zachlapać otoczenie, więc jeżeli robimy to „na ziemi”, dobrze zabezpieczmy podłoże.
Filtr paliwa (numer 1 na schemacie) w E46 320D M47N znajduje się tuż pod drzwiami kierowcy (lewa strona). Jest on umieszczony w ciągu elementu zasilającego, tuż za pompą progową.
Powyższą osłonę, która chroni filtr paliwa oraz pompę progową (numer 5 na schemacie) szukamy pod autem Odkręcamy teraz nasadką 8mm śrubki, które łączą tę osłonę wraz z plastikową osłoną obok. Zaznaczyłem w kółku miejsca, gdzie szukać śrub.
Teraz bierzemy śrubokręt krzyżakowy lub nasadkę 7mm i odkręcamy filtr paliwa od przewodów. Szczerze mówiąc kolejność nie ma większego znaczenia, bo zaczynając od przodu – poleci paliwo z węża zasilającego pompę właściwą. Zaczynając od strony pompy progowej – poleci paliwo z niej. Mimo wszystko ja zaczynam od strony tylnej czyli tam gdzie jest pompa progowa:
Następnie montuję już nowy filtr, nasadzam przewód paliwowy i w tym samym czasie luzuję przód na tyle by swobodnie zdjąć filtr z przewodu i szybko wpinam nowy. Tym sposobem straty w ropie są niewielkie. Uwaga! Układ common rail (diesel bez pompy VP44) odpowietrza się sam. Jeżeli przesadzimy z czasem i wyciekiem paliwa, powietrze może spowodować zapowietrzenie się układu!
Nie bez powodu na filtrze paliwa znajduje się strzałka. Wskazuje ona kierunek przepływu paliwa. Montaż ze strzałką w stronę odwrotną wprawdzie pozwoli na przepływ paliwa, ale będzie on utrudniony, a paliwo będzie się cofało.
Wbrew pozorom to wszystko. Zakładamy osłonę i możemy ruszać w drogę z nowym filtrem.
Pytanie: Czy można odpalić silnik natychmiast po wymianie?
Odpowiedź: Tak, ale polecam kilka razy puścić zapłon, żeby pompa progowa napompowała filtr paliwa, a cały układ odpowietrzył się.
Pytanie: Czy można zalać filtr paliwa ropą, a następnie zamontować?
Odpowiedź: Tak, ale to tylko dla osób lubiących chlapać paliwem dookoła.