Ukryte menu serwisowe OBC w zegarach E46

Ukryte menu serwisowe OBC w zegarach E46

Ukryte menu serwisowe OBC w zegarach E46

BMW poza komputerem podkładowym pod przyciskiem BC posiada jeszcze inne, menu serwisowe. Zobacz jak się do niego dostać…

1. W pierwszej kolejności musimy być w samochodzie, mieć kluczyk i wsadzić go do stacyjki 🙂 Teraz pełna dowolność. Przekręcamy kluczyk w pozycję 1, 2 lub odpalamy silnik.

e46 ukryte menu serwisowe ukryte funkcje w zegarach-1

2. Teraz wciskamy i przytrzymujemy przycisk z lewej strony służący do kasowania krótkiego przebiegu. Przytrzymujemy spokojnie z kilka sekund, aż włączy się menu serwisowe. Na zegarach zobaczymy „__tESt”

e46 ukryte menu serwisowe ukryte funkcje w zegarach-1

3. BMW mimo, że to menu ukryło, to jeszcze je zabezpieczyło. Takie idiotoodporne zabezpieczenie. Aby je wyłączyć i mieć pełen dostęp do wszystkich funkcji i testów, musimy przejść do __tESt 19. Wciskamy lewy przycisk tak długo aż dojdziemy do tego miejsca, a gdy już nam się pojawi, to puszczamy przycisk i czekamy 2 sekundy:

e46 ukryte menu serwisowe ukryte funkcje w zegarach-3

Teraz najtrudniejszy moment. W teście 19 mrugają co kilka sekund dwie różne opcje. L__on i L__oFF. Gdy pojawi się moment z ON musimy wcisnąć i przytrzymać lewy przycisk. Odblokujemy dzięki temu wszystkie ukryte funkcje:

e46 ukryte menu serwisowe ukryte funkcje w zegarach-7

Jak nic nie skopaliśmy i idealnie trafiliśmy w ON to wrócimy do menu z testami. Teraz możemy przejść do różnych innych opcji, które chcemy sprawdzić.

Lista dostępnych funkcji:

Test 1:
1.0 5 ostatnich znaków numeru nadwozia
1.1 Liczba K – wewnętrzne oznaczenie BMW
1.2 Wewnętrzny numer BMW, oznaczający numer części
1.3 Kolejne wartości to indeks płytki kodującej, indeks zmian i indeks szyny głównej
1.4 Data produkcji – tydzień i rok (TTRR)
1.5 Wersja oprogramowania i zestaw wskaźników
1.6 Brak
1.7 Wersja CAN oraz indeks przeprowadzonych zmian
Test 2
2.0 Test zegarów i kontrolek
Test 3
3.0 Ilość paliwa zużytego od ostatniej inspekcji
3.1 Liczba dni od ostatniej inspekcji
Test 4
4.0 Chwilowe zużycie paliwa (L/100km) [00050 = 5,0]
4.1 Chwilowe zużycie paliwa godzinowe (L/h)
Test 5
5.0 Średnie spalanie na odcinku 50km [L/100km]
5.1 Zasięg paliwa na podstawie paliwa w baku
Test 6
6.0 Poziom paliwa na podstawie lewego i prawego pływaka (118121 oznacza 11,8L w lewym i 12,1L w prawym)
6.1 Poziom paliwa (suma z testu 6.0)
6.2 Poziom paliwa uśredniony przez komputer i przekazany do wyświetlenia na zegarach
Test 7
7.0 Temperatura silnika
7.1 Temperatura zewnętrzna
7.2 Obrotoy silnika [obr/min]
7.3 Prędkość samochodu [km/h]
Test 8
8.0 Wartości wejściowe komputera w formie HEX
Test 9
9.0 Ładowanie alternatora
Test  10-12, 14, 16-18, 20
brak
Test 13
13.0 Test sygnału dźwiękowego
Test 15
15.0 stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników, informacje w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach samochodu
Test 19
19.0 Blokowanie / Odblokowanie funkcji OBC
Test 21
21.0 Reset ustawień OBC (kasowanie przebiegu krótkiego, spalania itp.)

 

 

Przykład jak wygląda test 6.0:

e46 ukryte menu serwisowe ukryte funkcje w zegarach-5

 

Funkcja 6.0 jak możemy odczytać na powyższej liście, pokazuje nam poziom paliwa w lewym i prawym baku. 167330 oznacza, że w lewej komorze jest 16,7L, a w prawej 33,0L

e46 ukryte menu serwisowe ukryte funkcje w zegarach-5

Test 6.1 na nam sumować lewą i prawą komorę, ale w czasie rzeczywistym. 16,7 + 33 = 49,7L (na zdjęciu 49,6 ponieważ pływaki przesyłają zmienne wartości cały czas).

 

Podobało się? Udostępnij wpis w mediach społecznościowych. Dzięki!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *