Ukryte menu serwisowe OBC w zegarach E46
BMW poza komputerem podkładowym pod przyciskiem BC posiada jeszcze inne, menu serwisowe. Zobacz jak się do niego dostać…
1. W pierwszej kolejności musimy być w samochodzie, mieć kluczyk i wsadzić go do stacyjki 🙂 Teraz pełna dowolność. Przekręcamy kluczyk w pozycję 1, 2 lub odpalamy silnik.
2. Teraz wciskamy i przytrzymujemy przycisk z lewej strony służący do kasowania krótkiego przebiegu. Przytrzymujemy spokojnie z kilka sekund, aż włączy się menu serwisowe. Na zegarach zobaczymy „__tESt”
3. BMW mimo, że to menu ukryło, to jeszcze je zabezpieczyło. Takie idiotoodporne zabezpieczenie. Aby je wyłączyć i mieć pełen dostęp do wszystkich funkcji i testów, musimy przejść do __tESt 19. Wciskamy lewy przycisk tak długo aż dojdziemy do tego miejsca, a gdy już nam się pojawi, to puszczamy przycisk i czekamy 2 sekundy:
Teraz najtrudniejszy moment. W teście 19 mrugają co kilka sekund dwie różne opcje. L__on i L__oFF. Gdy pojawi się moment z ON musimy wcisnąć i przytrzymać lewy przycisk. Odblokujemy dzięki temu wszystkie ukryte funkcje:
Jak nic nie skopaliśmy i idealnie trafiliśmy w ON to wrócimy do menu z testami. Teraz możemy przejść do różnych innych opcji, które chcemy sprawdzić.
Lista dostępnych funkcji:
Test 1: | |
1.0 | 5 ostatnich znaków numeru nadwozia |
1.1 | Liczba K – wewnętrzne oznaczenie BMW |
1.2 | Wewnętrzny numer BMW, oznaczający numer części |
1.3 | Kolejne wartości to indeks płytki kodującej, indeks zmian i indeks szyny głównej |
1.4 | Data produkcji – tydzień i rok (TTRR) |
1.5 | Wersja oprogramowania i zestaw wskaźników |
1.6 | Brak |
1.7 | Wersja CAN oraz indeks przeprowadzonych zmian |
Test 2 | |
2.0 | Test zegarów i kontrolek |
Test 3 | |
3.0 | Ilość paliwa zużytego od ostatniej inspekcji |
3.1 | Liczba dni od ostatniej inspekcji |
Test 4 | |
4.0 | Chwilowe zużycie paliwa (L/100km) [00050 = 5,0] |
4.1 | Chwilowe zużycie paliwa godzinowe (L/h) |
Test 5 | |
5.0 | Średnie spalanie na odcinku 50km [L/100km] |
5.1 | Zasięg paliwa na podstawie paliwa w baku |
Test 6 | |
6.0 | Poziom paliwa na podstawie lewego i prawego pływaka (118121 oznacza 11,8L w lewym i 12,1L w prawym) |
6.1 | Poziom paliwa (suma z testu 6.0) |
6.2 | Poziom paliwa uśredniony przez komputer i przekazany do wyświetlenia na zegarach |
Test 7 | |
7.0 | Temperatura silnika |
7.1 | Temperatura zewnętrzna |
7.2 | Obrotoy silnika [obr/min] |
7.3 | Prędkość samochodu [km/h] |
Test 8 | |
8.0 | Wartości wejściowe komputera w formie HEX |
Test 9 | |
9.0 | Ładowanie alternatora |
Test 10-12, 14, 16-18, 20 |
|
brak | |
Test 13 | |
13.0 | Test sygnału dźwiękowego |
Test 15 | |
15.0 | stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników, informacje w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach samochodu |
Test 19 | |
19.0 | Blokowanie / Odblokowanie funkcji OBC |
Test 21 | |
21.0 | Reset ustawień OBC (kasowanie przebiegu krótkiego, spalania itp.) |
Przykład jak wygląda test 6.0:
Funkcja 6.0 jak możemy odczytać na powyższej liście, pokazuje nam poziom paliwa w lewym i prawym baku. 167330 oznacza, że w lewej komorze jest 16,7L, a w prawej 33,0L
Test 6.1 na nam sumować lewą i prawą komorę, ale w czasie rzeczywistym. 16,7 + 33 = 49,7L (na zdjęciu 49,6 ponieważ pływaki przesyłają zmienne wartości cały czas).
Dobra. W Przedlifcie działa, ale trzeba kliknąć jak pojawi się OFF. W polifcie działa mi przytrzymanie na on.
Czy można to jakoś odblokować? W e46 m43 2000r nie działa. Wyłącza się po odblokowaniu i wybraniu testu.
Wejdź w test 19 i przytrzymaj przycisk, powinno się odblokować.