Demontaż przepływomierza BMW E46

Auto traci moc? Jedną z najczęstszych przyczyn może być brudna lub uszkodzona przepływka – przepływomierz. Można wymienić całą wraz z obudową, ale po co płacić za element, który nie ulega zniszczeniu? Lepiej wymienić sam czujnik, a jeszcze lepiej spróbować go oczyścić i zmodyfikować.

Demontaż przepływomierza BMW E46 – co potrzebujemy?

Do wymiany potrzebujemy maksymalnie dwóch rzeczy. Nietypowego torxa z wypustką TS25 oraz nowego wkładu przepływomierza. Polecam nie oszczędzać na tym elemencie i kupować firmy Pierburg, Bosch i ostatecznie Delphi.

Dobierzcie numer przepływki zgodnie z tym, który posiadacie. Pomocny może być tutaj serwis realoem.

Demontaż przepływomierza BMW E46 – przystępujemy do wymiany.

W tej pracy większej filozofii nie ma. Podnosimy maskę, ściągamy osłony i zdejmujemy wtyczkę przepływki. Zlokalizowana jest ona zaraz przy filtrze powietrza z lewej strony komory silnika, w przypadku E46 diesel.

demontaż przepływomierza bmw e46

demontaż przepływomierza bmw e46Po zdjęciu wtyczki zobaczymy piny przepływki, warto zwrócić uwagę przed zakupem, czy ilość pinów będzie się zgadzać z tymi w nowej. To bardzo ważne!

demontaż przepływomierza bmw e46Teraz mamy pełny dostęp do wkładu przepływomierza. Wystarczy go wykręcić przy użyciu Torx TS25. Na upartego, można też małym wiertłem rozwiercić wystający w śrubkach guzek, ale należy uważać, by nie zniszczyć śruby.

demontaż przepływomierza bmw e46

Po wykręceniu, ostrożnie wyciągamy wkład. Może on być zassany lub też nawet zapieczony. Przed nieszczelnością chroni gumowy oring dlatego nie siłujemy się, a sukcesywnie poruszamy wkładem by sam wyszedł.

demontaż przepływomierza bmw e46Jak widzicie druciki nie są zabezpieczone i przy demontażu można je łatwo uszkodzić.

wymiana przepływki bmw e46Teraz możemy próbować ratować starą przepływkę lub montować nową.

Na stole wyglądać będzie w ten sposób:

To wszystko. W razie pytań zapraszam do komentowania.

Podobało się? Udostępnij wpis w mediach społecznościowych. Dzięki!

3 KOMENTARZE

  1. A jak nie ma możliwości odkręcenia samego czujnika? Faktycznie wygląda jakby był wciśnięty w obudowę, ale siedzi twardo (320d EURO4). BMW OEM: 77887440 / BOSCH 0 928 400 504 (zastąpione obecnie przez 0 928 400 529).
    Na realoem nie widzę, żeby było do wyciągnięcia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj