Wymiana kostki stacyjki BMW E46

Gdy auto nie odpala, u większości pierwszym skojarzeniem będzie uszkodzony rozrusznik. Co jeżeli to nie jego wina? Jest jeszcze jeden element odpowiedzialny za uruchamianie auta…

Wymiana kostki stacyjki BMW – co potrzebne?

To jedna z przyjemniejszych wymian. Do działania potrzebujemy jedynie płaskiego i krzyżakowego śrubokręta. Oczywiście potrzebujemy też nowej kostki stacyjki. Jej koszt waha się w granicy 40 – 200zł. Ceny zależne są od producenta.

Oryginalna kostka stacyjki jest firmy VALEO i ma numer 6 901 961 (w przypadku M47N 2003).

Wymiana kostki stacyjki BMW – zaczynamy

Podobnie jak w przypadku wymiany linki otwierania maski lub też podstopnicy, musimy odkręcić kilka śrubek w plastiku chroniącym dół kokpitu.

Wymiana kostki stacyjki BMWGdy te śrubki odkręcimy, możemy opuścić plastik lub też zdemontować go całkowicie.

Teraz plastik chroniący kolumnę kierowniczą. Są tam dwa klipsy, które wystarczy wcisnąć do środka. Nie trzeba nic podważać i wykręcać. Wciskamy cienkim drucikiem punkcik i uwalniamy plastik.

Wymiana kostki stacyjki BMWWymiana kostki stacyjki BMWWarto podchodzić do nich z ostrożnością. Wykonane są w pełni z plastiku i mogą się uszkodzić gdy będziemy się z nimi szarpali.

Wyciągamy je najłatwiej na samym końcu po zdemontowaniu plastikowej osłony.

Od góry odkręcamy też jedną śrubkę. Najlepiej wyciągnąć kierownicę do przodu i pochylić maksymalnie w dół.

Uwaga na śrubkę. Jest mała i może się zgubić!

Teraz używamy siły, ciągnąc dolny plastik w dół. Górny i dolny połączony jest ze sobą zatrzaskami.

Wymiana kostki stacyjki BMW

Wymiana kostki stacyjki BMW – odpinamy kostkę

Stacyjka – miejsce w który wkładamy kluczyk znajduje się po prawej stronie. Całość jest połączona z kostką, która znajduje się po stronie przeciwnej.

Kostkę można bardzo prosto odpiąć. Tak samo jak większość wtyczek w BMW. Podważamy lub też odginamy, a wtyczka sama wyskoczy.

Wymiana kostki stacyjki BMWWymiana kostki stacyjki BMWOk, teraz pozostaje wykręcić starą kostkę. Jak to zrobić? Bardzo prosto. Użyjemy teraz płaskiego śrubokręta i poluzujemy zabezpieczenie, które trzyma kostkę stacyjki na miejscu.

Płaskie śrubki pomalowane są czerwoną plombą. Jeżeli jest ona starta, to znaczy, że ktoś już dokonywał wymiany lub naprawy, ale też z czasem może odpaść. Wystarczy potrzeć palcem i farba się wyciera.

Śrubki wystarczy poluźnić, nie trzeba je wyciągać do końca. Jak dużo? Będziemy to czuć poprzez zwiększający się luz na kostce.

Nową kostkę montujemy w sposób odwrotny od demontowania.

Teraz przykręcamy kostkę płaskimi śrubkami tak mocno by się nie ruszała, podłączamy wtyczkę i składamy plastiki przykręcając je. To wszystko. Wymiana została zakończona!

Proste prawda? Masz pytania, wątpliwości? Daj znać w komentarzu! 🙂

 

Podobało się? Udostępnij wpis w mediach społecznościowych. Dzięki!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj